Všeobecné obchodné podmienky

Tieto Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti CommerCoop €uroservice spol. s r.o., so sídlom Bajkalská 29/D, 821 01 Bratislava  , IČO: 36719331 , zapísanej v Obchodnom registri Slovenskej Republiky , oddiel: Sro, ((ďalej aj ako “VOP“) upravujú základné podmienky realizácie jednotlivých obchodov uskutočnených medzi spoločnosťou CommerCoop €uroservice spol. s r.o. (ďalej ako „podnikateľ“) a fyzickou osobou, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti (ďalej ako „spotrebiteľ“).

1. Objednávka 

Pod obchodom sa v týchto VOP rozumie: Podnikateľ sa zaväzuje dodať tovar individuálne určený spotrebiteľom podľa objednávky spotrebiteľa spĺňajúci podmienky uvedené v týchto VOP a spotrebiteľ sa zaväzuje tento predmet a prípadné iné služby s predmetom spojené prevziať, riadne potvrdiť prevzatie a v lehote splatnosti uhradiť kúpnu cenu (ďalej len „kúpna zmluva“ alebo „predaj tovaru“) alebo sa podnikateľ zaväzuje podľa objednávky spotrebiteľa vykonať dielo na zákazku, a to podľa ponuky podnikateľa a spotrebiteľ sa zaväzuje toto dielo a prípadné iné služby s dielom spojené prevziať, umožniť podnikateľovi vykonanie diela, riadne potvrdiť prevzatie diela podnikateľovi a v lehote splatnosti uhradiť cenu za dielo (ďalej len „zmluva o dielo“). Pri kúpnej zmluve sa ďalej použije „kúpna cena“ ako cena za objednaný tovar a pri zmluve o dielo sa ďalej použije „cena za dielo“ ako cena za tovar a vykonanie montáže. Oba prípady je možné nahradiť pojmom „cena“.

Tovarom sa rozumejú najmä produkty v ponuke uvedené na internetovej stránke podnikateľa www.najplot.sk. Dielom sa rozumie montáž tovaru. Riadnym odovzdaním a prevzatím tovaru alebo diela sa na účely týchto VOP rozumie písomné prevzatie a odovzdanie diela v súlade s článkom 2 písm. e) týchto VOP. Na úpravu kúpnej zmluvy sa vzťahujú ustanovenia o spotrebiteľských kúpnych zmluvách podľa § 612 a nasledujúceho zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov (ďalej aj ako „Občiansky zákonník“). Na úpravu zmluvy o dielo sa vzťahujú ustanovenia § 644 a nasledujúceho Občianskeho zákonníka. Každý jednotlivý obchod sa uskutoční výlučne na základe objednávky spotrebiteľa potvrdenej podnikateľom a potvrdením cenovej ponuky ktorú podnikateľ zaslal spotrebiteľovi, alebo na základe osobitnej zmluvy uzatvorenej medzi podnikateľom a spotrebiteľom. Zmluva medzi podnikateľom a spotrebiteľom je uzavretá okamihom potvrdenia objednávky podnikateľom alebo okamihom podpísania osobitnej kúpnej zmluvy alebo osobitnej zmluvy o dielo zmluvnými stranami.

Objednávkou sa na účely týchto VOP sa rozumie odoslanie internetového (on-line) formulára spotrebiteľom, ktorý mu zaslal prostredníctvom e-mailu podnikateľ spolu s cenovou ponukou a všeobecnými obchodnými podmienkami a. V internetovom (on-line) formulári, spotrebiteľ doplní: 1. Meno a priezvisko, trvalé bydlisko, telefónne číslo a emailovú adresu spotrebiteľa. Objednávka je považovaná za riadne vyplnenú a záväznú zo strany spotrebiteľa vyplnením všetkých povinných údajov. 

Podnikateľ je oprávnený vystaviť spotrebiteľovi zálohovú faktúru (preddavok) vo výške uvedenej v cenovej ponuke. V prípade, ak spotrebiteľ neuhradí zálohovú faktúru v termíne jej splatnosti, je podnikateľ oprávnený od zmluvy odstúpiť. Spotrebiteľ je povinný skontrolovať objednávaný tovar pred poskytovaním služby alebo odoslaním objednávky. Podnikateľ si vyhradzuje právo kontaktovať spotrebiteľa telefonicky alebo e-mailom ohľadom preverenia, resp. dohodnutia detailov objednávky. V prípade osobnej komunikácie medzi spotrebiteľom a podnikateľom podnikateľ oboznámi spotrebiteľa s týmito VOP. Spotrebiteľ podpisom tých VOP potvrdzuje, že sa s nimi riadne oboznámil a že s nimi súhlasí.

2. Dodacie podmienky

Informácie o spôsobe použitia, montáže a údržby tovaru a o nebezpečenstve, ktoré vyplýva z jeho nesprávneho použitia, montáže alebo údržby, o podmienkach uchovávania a skladovania, ako aj o prípadných rizikách sú zverejnené a voľne dostupné na internetovej stránke podnikateľa www.najplot.sk. Podnikateľ dodá tovar, resp. vykoná dielo v mieste určenom spotrebiteľom v zaslanom formulári, ak nie je dohodnuté inak. Náklady na dopravu znáša spotrebiteľ. Ak podnikateľ zasiela na základe žiadosti spotrebiteľa objednaný tovar prostredníctvom prepravcu, podnikateľ si splní svoju povinnosť dodať tovar jeho odovzdaním na prepravu. Podnikateľ splní povinnosť vykonať dielo jeho riadnym zhotovením a odovzdaním spotrebiteľovi v mieste ním určenom v objednávke, ak nie je dohodnuté písomne inak. Podnikateľ nesmie spotrebiteľovi uvádzať pri ponuke možností prepravy alebo dodania objednaného tovaru žiadne údaje, vlastnosti alebo podmienky prepravných alebo zasielateľských služieb, ktoré sú v rozpore s informáciami uvedenými vo verejne prístupných obchodných alebo iných podmienkach poskytovania týchto služieb, alebo ktoré nie sú výslovne uvedené v písomnej dohode medzi, prepravcom alebo zasielateľom vykonávajúcim prepravu alebo dodanie tovaru a podnikateľom.

Podnikateľ a spotrebiteľ sa zaväzujú navzájom sa bezodkladne informovať o všetkých rozhodných skutočnostiach súvisiacich s dodaním tovaru a vykonaním diela (najmä o čase dodania tovaru alebo čase vykonania diela). Tovar, resp. dielo je oprávnená prevziať osoba uvedená v objednávke alebo iná osoba, ktorá je oprávnená konať v mene/za spotrebiteľa, prípadne iná osoba nachádzajúca sa v mieste dodania, o ktorej sa možno dôvodne domnievať, že je oprávnená prevziať tovar. Takto prevzatý tovar alebo dielo sa na účely týchto VOP považuje za riadne prevzatý. Podnikateľ odosiela tovar spotrebiteľovi, resp. vykoná dielo po úhrade celej kúpnej ceny alebo ceny za dielo na účet podnikateľa, pokiaľ sa podnikateľ a spotrebiteľ nedohodnú inak. Presný čas a termín dodania tovaru a vykonania diela určí podnikateľ po dohode so spotrebiteľom. Dohodnutý termín dodania tovaru alebo vykonania diela podnikateľ uvedie v potvrdení objednávky alebo zaslanej cenovej ponuke spotrebiteľovi. Podnikateľ môže dodať tovar (vykonať dielo) aj predčasne, ak s tým spotrebiteľa oboznámi a ten s tým súhlasí. Podnikateľ má právo primerane okolnostiam vykonať dielo neskôr ako v dohodnutom termíne v prípade vyššej moci , resp. v prípade skutočností, ktoré nemôže ovplyvniť ani jedna zo zmluvných strán (prírodná katastrofa, požiar a pod.), alebo v prípade ak podnikateľ zistí, že komponenty objednané spotrebiteľom, s pôvodnou dostupnosťou , sú poškodené a je nevyhnutné doobjednať náhradné. V takom prípade podnikateľ vykoná dielo v čo najkratšom možnom čase. Pokiaľ spotrebiteľ neumožní dielo vykonať v čase do 7 (siedmich) dní od oznámenia o možnosti vykonať dielo, je podnikateľ oprávnený požadovať od spotrebiteľa náklady spojené s uskladnením tovaru určeného na vykonanie diela a tiež zmluvnú pokutu vo výške 0,05 % z ceny za tovar, za každý deň omeškania s vykonaním diela a podnikateľ má právo v takomto prípade dielo nevykonať až do uhradenia týchto nákladov. Ak spotrebiteľ náklady na uskladnenie tovaru a zmluvnú pokutu v primeranej lehote určenej podnikateľom neuhradí, podnikateľ má právo od zmluvy odstúpiť a požadovať od spotrebiteľa všetky účelne vynaložené náklady na prípadnú prepravu tovaru spotrebiteľovi a jeho vrátenie späť podnikateľovi. Tým nie je dotknutý nárok podnikateľa na náhradu škody. V prípade, ak spotrebiteľ za dielo zaplatil, podnikateľ je oprávnený započítať vyššie uvedené náklady s cenou za dielo zaplatenou podnikateľovi. Spotrebiteľ je povinný pripraviť a zabezpečiť miesto vykonania diela tak, aby mohol podnikateľ dielo vykonať. Spotrebiteľ výslovne a neodvolateľne súhlasí so vstupom pracovníkov alebo poverených alebo spolupracujúcich osôb podnikateľa do priestorov, kde sa má dielo vykonať v súvislosti s vykonaním diela alebo v súvislosti s prehliadkou pred vykonaním diela.

Prehliadku pred vykonaním diela môže vykonať podnikateľ alebo osoba ním poverená. V prípade vykonania diela je spotrebiteľ povinný podnikateľovi predložiť nevyhnutné údaje pre plnenie, projektovú dokumentáciu v rozsahu potrebnom pre vykonanie diela a túto v prípade potreby na požiadanie dodávateľa do 3 dní od požiadania doplniť, zabezpečiť všetky potrebné povolenia na vykonanie diela, okrem iného aj potrebné dokumenty v zmysle zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku, inak je spotrebiteľ v omeškaní. V takom prípade sa predlžuje termín vykonania diela a dodávateľ sa nedostáva do omeškania s vykonaním diela. V prípade vykonania diela zabezpečí spotrebiteľ pre podnikateľa alebo osoby ním poverené možnosť napojenia sa na odber elektrickej energie a vody. m. Tovar odosiela podnikateľ spotrebiteľovi štandardne do 7-14 dní po zaplatení ceny. V prípade, ak by objednaný tovar nebol podnikateľovi k dispozícii do 14 dní od zaplatenia ceny, podnikateľ si vyhradzuje právo kontaktovať spotrebiteľa a dohodnúť sa s ním na ďalšom postupe. Pri tovare, ktorý nie je dostupný na sklade podnikateľa, si podnikateľ vyhradzuje právo dodať tovar v dlhšej lehote ako je uvedená v predchádzajúcom článku. O predpokladanom termíne dodania tovaru bude podnikateľ informovať spotrebiteľa emailom po preverení dostupnosti tovaru u podnikateľa. Podnikateľ ma právo odôvodneným písomným oznámením predĺžiť lehotu na dodanie tovaru alebo zhotovenie diela uvedenú v potvrdení objednávky, najviac však o 30 dní. Podnikateľ nezodpovedá za oneskorené dodanie tovaru, resp. vykonanie diela okrem iného aj vtedy, ak jej oneskorenie je zavinené prepravcom alebo treťou osobou, udaním nesprávnej adresy alebo iných údajov objednávateľom, prípadne omeškaním úhrady kúpnej ceny alebo ceny za dielo zo strany spotrebiteľa. Podnikateľ si vyhradzuje právo rozhodnúť, či bude v rámci možností expedovať objednaný tovar samostatne a postupne podľa ich dostupnosti alebo odošle spotrebiteľovi objednaný tovar až po kompletizácii zásielky so všetkým objednaným tovarom ktorý spotrebiteľ požaduje v zaslanej cenovej ponuke. Za rozdelenú objednávku sa neúčtujú žiadne dodatočné poplatky. Ak je však tovar odosielaný postupne na základe výslovnej požiadavky spotrebiteľa, podnikateľ má právo účtovať dodatočné prepravné za každú odoslanú zásielku. Ak spotrebiteľ neprevezme tovar pri dodaní, podnikateľ je oprávnený od spotrebiteľa požadovať náklady na uskladnenie tovaru. Ak spotrebiteľ tieto náklady neuhradí v primeranej lehote určenej podnikateľom, podnikateľ má právo odstúpiť od zmluvy a požadovať od spotrebiteľa všetky účelne vynaložené náklady na prepravu tovaru spotrebiteľovi a jeho vrátenie späť podnikateľovi. Tým nie je dotknutý nárok podnikateľa na náhradu škody. Podnikateľ má právo predať tovar tretej osobe. V prípade, ak spotrebiteľ za tovar zaplatil kúpnu cenu, podnikateľ je oprávnený započítať vyššie uvedené náklady s kúpnou cenou zaplatenou podnikateľovi.

Podnikateľ vydá spotrebiteľovi potvrdenie o uzatvorení zmluvy najneskôr pri odovzdaní predmetu zmluvy, ak bola zmluva uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti predávajúceho a spotrebiteľa podľa § 2 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej ako „zákon č. 102/2014 Z. z.“) alebo ihneď po uzavretí zmluvy v prípade ak bola zmluva uzavretá po osobnom oslovení spotrebiteľa mimo prevádzkových priestorov podnikateľa v zmysle ust. § 2 ods. 3 zákona č. 201/2014 Z. z. v ktorom je uvedené obchodné meno a sídlo podnikateľa, prípadne adresa prevádzkarne, dátum predaja, názov a množstvo tovaru (vykonania diela), cena jednotlivého tovaru (diela) a celková cena, ktorú spotrebiteľ zaplatil. Pri predaji tovaru s následnou dodávkou musí doklad obsahovať miesto určenia, dátum a čas dodávky.

3. Povinnosti podnikateľa

Podnikateľ je povinný:

i. dodať tovar v správnej hmotnosti, miere, množstve a umožniť spotrebiteľovi prekontrolovať si správnosť týchto údajov

ii. dodať tovar (vykonať dielo) v bežnej kvalite; ak kvalita nie je predpísaná, môže podnikateľ predať tovar v nižšej ako bežnej kvalite, len ak spotrebiteľa upozorní na všetky rozdiely

iii. dodať tovar a vykonať dielo za dohodnutú cenu

iv. správne účtovať cenu za dodaný tovar (vykonané dielo)

v. zabezpečiť hygienické podmienky pri dodaní tovaru (vykonávaní diela)

vi. dodržiavať pri dodaní tovaru (vykonávaní diela) podmienky skladovania tovaru určené výrobcom alebo všeobecne záväznými právnymi predpismi tak, aby nedošlo k jeho znehodnoteniu

vii. predviesť spotrebiteľovi tovar, ak to povaha tovaru umožňuje,

viii. zabezpečiť dodanie tovaru (vykonanie diela) spôsobom, ktorý umožňuje jeho riadne a bezpečné použitie

Podnikateľ nesmie:

i. žiadať alebo prijať od spotrebiteľa úhradu za dodaný tovar alebo vykonanie diela, ktoré si spotrebiteľ neobjednal

ii. uvádzať svoje telefónne číslo, ktoré je číslom služby so zvýšenou tarifou, na ktorom ho môže kontaktovať spotrebiteľ v súvislosti s uzavretou zmluvou

iii. zabezpečovať uspokojenie pohľadávky alebo splnenie záväzku zmenkou alebo šekom alebo dohodou o zrážkach zo mzdy a z iných príjmov v prospech podnikateľa alebo inej osoby, ibaže táto dohoda bola uzavretá vo forme osobitnej listiny, spotrebiteľ bol poučený o dôsledkoch jej uzavretia a mal možnosť ju odmietnuť.

iv. spotrebiteľovi vybrať ani inak určiť osobu, ktorá má v súvislosti s uzavretím spotrebiteľskej zmluvy, plnením spotrebiteľskej zmluvy alebo zabezpečením záväzku zo spotrebiteľskej zmluvy konať v mene alebo v záujme spotrebiteľa

v. dodávať nebezpečný tovar, to neplatí pre tovar, ktorý sa má pred použitím opraviť alebo obnoviť, ak o tom dodávateľ preukázateľne informoval spotrebiteľa. Podnikateľ sa zbaví zodpovednosti za porušenie povinnosti dodať bezpečný tovar, ak preukáže, že nemohol v čase predaja alebo ponuky vedieť o skutočnosti, že tovar nie je bezpečný

vi. požadovať od spotrebiteľa úhradu nákladov vymáhania pohľadávky vo výške prevyšujúcej skutočné náklady, ktoré vznikli dodávateľovi, ktorý vymáha pohľadávku vyplývajúcu zo zmluvy

vii. spotrebiteľa v súvislosti s uplatňovaním alebo vymáhaním pohľadávok osobne navštevovať v jeho domácnosti alebo na pracovisku. Na tento účel je rovnako zakázané akýmkoľvek spôsobom kontaktovať alebo obťažovať spotrebiteľa počas sviatkov, dní pracovného pokoja alebo počas pracovných dní v čase po osemnástej hodine.

viii. odmietnuť dodať spotrebiteľovi tovar, ktorý má vystavený alebo inak pripravený na predaj, alebo odmietnuť vykonanie diela, ktorá je v jeho prevádzkových možnostiach. Nesmie viazať dodanie tovaru alebo vykonanie diela (ďalej len „viazanie predaja“) na predaj iného výrobku alebo na poskytnutie inej služby. To neplatí, ak spotrebiteľ nespĺňa podmienky na kúpu podľa osobitných predpisov. Za viazanie predaja sa nepovažuje, ak podnikateľ dodáva tovar alebo vykonáva dielo aj samostatne alebo viazanie predaja je podmienené technickou nemožnosťou samostatného dodania tovaru alebo vykonania diela.

4. Práva spotrebiteľa

Spotrebiteľ má právo:

i. na tovar a vykonanie diela v bežnej kvalite, uplatnenie reklamácie, náhradu škody,

ii. na ochranu svojho zdravia, bezpečnosti a ekonomických záujmov

iii. na podávanie podnetov a sťažností orgánom dozoru a kontroly a obci pri porušení jeho zákonom priznaných práv

iv. na ochranu pred neprijateľnými podmienkami v spotrebiteľských zmluvách

v. na ochranu svojho práva na súde z dôvodu porušenia práv a povinností ustanovených zákonom. Spotrebiteľ, ktorý na súde úspešne uplatní porušenie práva alebo povinnosti ustanovenej zákonom, má právo na primerané finančné zadosťučinenie od podnikateľa, ak za porušenie práva alebo povinnosti ustanovenej zákonom podnikateľ zodpovedá

vi. vrátiť podnikateľovi tovar, ktorý je nebezpečný. Ak spotrebiteľ uplatní toto právo podnikateľ je povinný vziať späť takýto tovar a najneskôr v lehote do troch pracovných dní od prevzatia tovaru vrátiť spotrebiteľovi kúpnu cenu tovaru vrátane účelne vynaložených nákladov, ktoré je spotrebiteľ povinný preukázať. 

5. Odstúpenie od zmluvy

Podnikateľ je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo od zmluvy o dielo z dôvodu vypredania zásob, nemožnosti montáže z technických alebo personálnych príčin, z nemožnosti dopravy alebo problémov na strane prepravcu, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru objednaného spotrebiteľom prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností podnikateľa vyplývajúcich z objednávky alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar spotrebiteľovi v dohodnutej lehote, alebo v cene, v ponuke podnikateľa. Podnikateľ je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať spotrebiteľa a vrátiť mu už zaplatenú cenu za tovar lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy, a to prevodom na účet určený spotrebiteľom, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak (napr. poštovou poukážkou).

Spotrebiteľ nemá právo odstúpiť od zmluvy okrem prípadov stanovených zákonom a požadovať vrátenie žiadnych platieb poskytnutých dodávateľovi okrem zákonom stanovených prípadov. Spotrebiteľ je oprávnený od zmluvy odstúpiť, ak je zrejmé, že dielo nebude včas hotové alebo nebude vykonané riadne, a ak podnikateľ neurobí nápravu ani v poskytnutej primeranej lehote. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy, ak je vzhľadom na všetky okolnosti zrejmé alebo ak pred uzavretím zmluvy spotrebiteľ podnikateľa výslovne informoval o tom, že dodanie tovaru v určenej lehote alebo v určený deň je pre spotrebiteľa osobitne dôležité, a podnikateľ tovar v tejto lehote nedodal. V prípade ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy o dielo alebo kúpnej zmluvy podľa tých VOP znáša náklady na vrátenie tovaru podnikateľovi. Spotrebiteľ znáša náklady na vrátenie tovaru podnikateľovi aj v prípade ak pôjde o tovar, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.

Spotrebiteľ má v zmysle ustanovenia § 7 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej aj ako „zákon č. 102/2014 Z. z.“) právo odstúpiť od zmluvy uzatvorenej podľa tohto zákona bez udania dôvodu do 14 dní. h. Podľa zákona č. 102/2014 Z. z. spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ak ide o vykonanie naliehavých opráv alebo údržby tovaru alebo diela.

6. Kúpna cena, cena za dielo a platobné podmienky

Spotrebiteľ je povinný zaplatiť kúpnu cenu alebo cenu za dielo určenú po vzájomnej dohode spotrebiteľa a podnikateľa. Konečnú kúpnu cenu alebo cenu za dielo určenú po vzájomnej dohode po zohľadnení osobitných požiadaviek spotrebiteľa, oznámi podnikateľ prostredníctvom cenovej ponuky, ktorú zašle spotrebiteľovi formou e-mailu. Podkladom pre zaplatenie kúpnej ceny resp. ceny za dielo je faktúra vystavená podnikateľom. V prípade ak spotrebiteľ zaplatil zálohu na základe vystavenej zálohovej faktúry, takto uhradená záloha sa započítava na kúpnu cenu resp. cenu diela. Vystavená faktúra bude obsahovať všetky zákonom predpísané náležitosti pre daňový doklad. Za deň zaplatenia kúpnej ceny resp. ceny za dielo sa považuje deň pripísania platby na bankový účet podnikateľa alebo obdrženia kúpnej ceny resp. cenu diela v hotovosti. V prípade, ak spotrebiteľ požiada podnikateľa o vykonanie činnosti nad rámec dohodnutého predmetu zmluvy o dielo alebo kúpnej zmluvy, bude dohodnutá nová cena za dielo alebo kúpna cena a to vo forme samostatnej objednávky spotrebiteľa potvrdenej podnikateľom alebo vo forme písomného dodatku ku kúpnej zmluve alebo zmluve o dielo.

7. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare

Spotrebiteľ nadobúda vlastnícke právo k tovaru, resp. k vykonanému dielu riadnym prevzatím tovaru, resp. diela, nie však skôr ako úplným zaplatením ceny. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na spotrebiteľa. Keď riadne prevezme tovar od podnikateľa. V čase odovzdania tovaru prvému prepravcovi, v prípade neprevzatia tovaru spotrebiteľom, keď mu podnikateľ alebo prepravca umožní nakladať s tovarom a spotrebiteľ tovar neprevezme alebo spotrebiteľ nie je na doručovacej adrese k zastihnutiu. 

8. Zodpovednosť za vady

Podnikateľ je pri dojednávaní zmluvy povinný upozorniť spotrebiteľa na vady, o ktorých vie. Podnikateľ zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí spotrebiteľom. Pri použitom tovare nezodpovedá za vady vzniknuté jeho použitím alebo opotrebením. Pri tovare predávanom za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. Podnikateľ nezodpovedá za vady tovaru, o ktorých spotrebiteľ v čase uzavretia zmluvy vedel alebo s prihliadnutím na okolnosti, za ktorých sa zmluva uzavrela, musel vedieť, ibaže sa vady týkajú vlastností tovaru, ktoré tovar mal mať podľa kúpnej zmluvy alebo zmluvy o dielo. . Podnikateľ zodpovedá za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe, ktorá je 24 mesiacov. Ak ide o použitý tovar, záručná doba je 12 mesiacov. Záručné doby začínajú plynúť od prevzatia tovaru spotrebiteľom.

Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe. Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru. Podnikateľ zodpovedá za vady, ktoré má dielo pri prevzatí spotrebiteľom, ako aj za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí diela v záručnej dobe. Rovnako zodpovedá za to, že dielo má vlastnosti, ktoré si spotrebiteľ pri zákazke vymienil. Záručná doba je 24 mesiacov. Ak je v zmluve alebo v záručnom vyhlásení podnikateľa uvedená odlišná záručná doba, platí táto doba. Podnikateľ nezodpovedá za vady diela, ktoré boli spôsobené spotrebiteľom a podnikateľ ani pri vynaložení odbornej starostlivosti nemohol zistiť ich nevhodnosť alebo na ne upozorniť spotrebiteľa. Spotrebiteľovi sa právo z vád tovaru (diela) nemôže priznať, ak podnikateľovi nevytkol vadu najneskôr do 6  mesiacov po tom, čo mal možnosť tovar (dielo) prezrieť.

Reklamácie a zodpovednosť za vady nie je možné uplatniť na tovar poškodený neodbornou manipuláciou a/alebo montážou zo strany spotrebiteľa, prípadne tretích osôb, ktorým spotrebiteľ umožnil montáž a/alebo manipuláciu s tovarom s výnimkou osôb poverených dodávateľom. Spotrebiteľ je povinný oznámiť vadu u dodávateľa bez zbytočného odkladu po tom, čo mal možnosť vec prezrieť. Oznámenie musí obsahovať presný opis vady. Vzhľadom na povahu predmetu kúpnej zmluvy a zmluvy o dielo podľa týchto VOP, je spotrebiteľ povinný poskytnúť na výzvu objednávateľa súčinnosť, najmä nie však výlučne osobné stretnutie spojené s obhliadkou diela alebo tovaru, vyhotovenie fotodokumentácie alebo videozáznamu zachytávajúcich vady diela alebo tovaru, potrebné na presné určenie vád tovaru alebo diela a taktiež všetky potrebné dokumenty najmä nie však výlučne záručný list, objednávkový formulár, potvrdenie o uzatvorení zmluvy, resp. kópiu zmluvy, projektovú dokumentáciu a to za účelom riadneho a rýchleho vybavenia reklamácie podnikateľom. Reklamácia sa považuje za riadne uplatnenú spotrebiteľom až v tom prípade keď bude jasne určené po poskytnutí súčinnosti spotrebiteľa, odstránenia akých vád sa spotrebiteľ domáha.

Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u podnikateľa. Na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z práv uvedených v písm. n, spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru alebo diela, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ predĺženie tejto lehoty nezavinil kupujúci tým, že ani na výzvu nepredložil podnikateľovi, včas alebo riadnym spôsobom chýbajúce potrebné podklady alebo mu neposkytol ním odôvodnene vyžadovanú svoju inú nevyhnutnú súčinnosť na jej vybavenie, alebo pokiaľ o jej predĺženie nad túto jej zákonom ustanovenú dĺžku vo svojom záujme sám písomne nepožiadal kupujúci. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie, ak nedošlo k jej predĺženiu podľa predchádzajúcej vety má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.

Podnikateľ je povinný pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, podnikateľ je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom. Podnikateľ je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže podnikateľ vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Podnikateľ je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Tým nie je dotknutá povinnosť podnikateľa uvedená v predchádzajúcom písmene. Ak spotrebiteľ reklamáciu tovaru uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a podnikateľ ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať tovar na odborné posúdenie.  Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť podnikateľa za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Podnikateľ je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo spotrebiteľa na náhradu škody. Spotrebiteľ je povinný prezrieť tovar, resp. dielo alebo zariadiť jeho prehliadku podľa možnosti čo najskôr po prechode nebezpečenstva škody na tovare (diele), pričom sa prihliadne na povahu tovaru (diela). Spotrebiteľ je povinný pri prevzatí zásielku s tovarom prezrieť a pri zrejmých poškodeniach povrchu tovaru, prípadne zjavného vnútorného poškodenia alebo straty obsahu alebo časti obsahu, toto poškodenie alebo stratu reklamovať prepravcovi alebo dodávateľovi a za jeho prítomnosti tovar skontrolovať. O rozsahu poškodenia alebo čiastočnej strate obsahu tovaru musí byť ihneď spísaný zápis o škode. Zástupca prepravcu je povinný takýto zápis spísať. Ďalšia manipulácia s poškodeným tovarom musí byť vykonaná v súlade s pokynmi podnikateľa. Spotrebiteľ je oboznámený s tým, že fotografie tovarov na stránke www.najplot.sk. sú len orientačné a môže dochádzať k farebným odchýlkam a iným variáciám tovaru z dôvodu použitia odlišných materiálov, odlišnej technológie výroby, vlastností materiálu tovaru, odlišnej technológie snímania obrazu alebo z iných príčin a tieto farebné odchýlky a iné variácie tovaru sa nepovažujú za vadu tovaru.

Rovnako je spotrebiteľ oboznámený s tým, že medzi jednotlivými typmi a kusmi tovaru, rovnako v rámci jednotlivého kusu tovaru sa môžu vyskytnúť prípadné rozdiely vo farebných odtieňoch, zosvetlenie odtieňu čiernej  farby pri grafitovom prefarbení, čiastočné šedé časti alebo „vápenné výkvety“ z uhličitanu vápenatého. Na ako aj v tovare sa môžu nachádzať „otrepy“ tovaru, ktoré vznikli pri jeho výrobe alebo preprave. Spotrebiteľ berie na vedomie a súhlasí s tým, že pri obojpohľadovom prevedení má tovar na jednej strane reliéfový vzor štiepaného kameňa a na druhej strane plochý vzor skladaného kameňa. Tieto rozdiely, šedé časti, vápenné výkvety, otrepy a obojpohľadné prevedenie sa nepovažujú za vadu tovaru a nezakladajú žiaden nárok spotrebiteľa na výmenu tovaru, zníženie kúpnej ceny alebo ceny za dielo alebo nárok spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy.

9. Ochrana osobných údajov

Objednaním tovaru alebo vykonania diela spotrebiteľ udeľuje podnikateľovi súhlas so spracovaním osobných údajov podľa § 11 a ostatných ustanovení zákona c. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane osobných údajov“) v ekonomických a informačných systémoch dodávateľa a poskytovaním údajov tretím osobám a štátnym inštitúciám za podmienok a v rozsahu ustanovenom právnymi predpismi. Podnikateľ (prevádzkovateľ v zmysle zákona o ochrane osobných údajov) je oprávnený spracovávať nasledovné osobné údaje spotrebiteľa (dotknutá osoba v zmysle zákona o ochrane osobných údajov): 1. priezvisko 2. meno 3. titul 4. vedecká hodnosť 5. dátum narodenia 6. rodné číslo 7. číslo občianskeho preukazu alebo cestovného pasu, doba platnosti OP/pasu 8. adresu trvalého pobytu 9. adresu prechodného bydliska 10. telefónne číslo: pevná linka/mobil 11. e-mailová adresa 12. ostatné osobné údaje potrebné na dosiahnutie účelu týchto VOP, kúpnej zmluvy a zmluvy o dielo (ďalej len „osobné údaje“).

Podnikateľ uchováva osobné údaje poskytnuté spotrebiteľom výlučne za účelom plnenia podmienok zmluvy, za účelom spracovania objednávky, realizácie dodávky, zúčtovania platieb a k nevyhnutnej komunikácii medzi zmluvnými stranami. Podnikateľ nevydá osobné údaje spotrebiteľa tretím osobám, s výnimkou subdodávateľov a/alebo sprostredkovateľov podnikateľa, aj to len tie údaje, ktoré sú nevyhnutné pre úspešné uskutočnenie dodania tovaru (vykonania diela). Podnikateľ postupuje pri zaobchádzaní s osobnými údajmi spotrebiteľa v súlade s ustanoveniami zákona o ochrane osobných údajov.

Spotrebiteľ súhlasí so spracovaním, sprístupnením a použitím svojich zákonom vymedzených osobných údajov za účelom priameho marketingu podnikateľa po dobu desiatich rokov. Spotrebiteľ má na základe bezplatnej písomnej žiadosti právo u podnikateľa namietať voči spracúvaniu svojich osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu bez jeho súhlasu a žiadať ich likvidáciu. Podnikateľ a spotrebiteľ sa dohodli, že všetky skutočnosti a informácie, ktoré sa dozvedeli v súvislosti s touto zmluvu ako aj pri všetkých ďalších právnych vzťahoch súvisiacich s touto zmluvou podliehajú obchodnému tajomstvu. 

10. Doručovanie

Písomnosti týkajúce sa záväzkov medzi zmluvnými stranami sa účastníci zaväzujú doručovať osobne, poštou vo forme doporučenej listovej zásielky alebo e-mailom. V prípade doručovania poštou sa zásielka považuje za doručenú aj keď bola vrátená a to bez ohľadu na dôvod nemožnosti doručenia zásielky (adresát neznámy, v mieste sídla sa nezdržuje, odmietol prevziať, v odbernej lehote neprevzatá a pod.). Uvedené zakladá fikciu doručenia.

11. Záverečné ustanovenia

Tieto VOP sa vzťahujú na úpravu všetkých vzťahov medzi podnikateľom a spotrebiteľom pri uzatváraní jednotlivých obchodov, pokiaľ medzi zmluvnými stranami neboli dohodnuté odlišné podmienky. Právne vzťahy výslovne neupravené týmito VOP a/alebo osobitnou dohodou uzavretou medzi účastníkmi sa spravujú všeobecne záväznými právnymi predpismi, najmä tými ustanoveniami, ktoré upravujú ochranu spotrebiteľa. Podnikateľ je oprávnený jednostranne si započítať akékoľvek vzájomné pohľadávky. Všetky práva vyplývajúce z práv duševného vlastníctva vzťahujúce sa k tovaru a jeho montáže, vrátane príručiek, manuálov a ďalších dodávaných dokumentov, neprechádzajú na spotrebiteľa a podnikateľ neudeľuje licenciu na ich použitie.